Smart Plus Imobiliare utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Ce inseamna reprezentarea exclusiva?

Reprezinta dreptul exclusiv acordat de catre un client unei agentii imobiliare pentru a-i reprezenta interesele. In cazul in care clientul este vanzatorul unei proprietati imobiliare, acesta va plati agentiei imobiliare un comision in cazul vanzarii, indiferent care este sursa prin care este identificat cumparatorul proprietatii imobiliare (respectiv, prin eforturile directe ale agentiei imobiliare reprezentante a vanzatorului, prin eforturile unei agentii imobiliare colaboratoare sau direct din sfera de influenta a vanzatorului).

Pentru agentul imobiliar, avantajul cel mai evident al acestui mod de lucru este dat de faptul ca are garantia incasarii remuneratiei, o data cu vanzarea proprietatii.  Pentru clientul vanzator, avantajul cel mai evident al reprezentarii exclusive este faptul ca are garantia ca agentia imobiliara are tot interesul de a depune eforturi maxime pentru vanzarea proprietatii sale, in cel mai scurt timp posibil si la cel mai avantajos pret posibil.  Proprietatile pe care agentiile imobiliare le detin in portofoliul lor exclusiv, pot fi listate in Serviciile de listare multipla (MLS - Multiple Listing Service). Astfel, agentia imobiliara reprezentanta a vanzatorului ofera expunere maxima proprietatii imobiliare, in randul agentiilor imobiliare colaboratoare, care primesc astfel informatii complete privitoare la oferta de colaborare. 

De ce nu ar opta un consumator pentru acest mod de lucru?

In mod firesc, un client vanzator se va gandi ca are sanse mai mari de a isi vinde proprietatea imobiliara, daca aceasta se regaseste in portofoliul (cat) mai multor agentii imobiliare.

La fel de firesc, un client cumparator se va gandi ca isi poate spori sansele de a identifica proprietatea dorita, daca mai multi agenti imobiliari concureaza in a identifica cea mai potrivita proprietate pentru el. 

In acelasi timp, atat unul, cat si celalalt, ar trebui sa discute in detaliu cu agentii imobiliari, pentru a identifica daca intr-o astfel de colaborare, agentii imobiliari respectivi ii ofera expunerea dorita si au suficienta motivatie in a ii oferi pachetul complet de servicii, ori daca, dimpotriva, neexistand un angajament ferm al niciunui agent imobiliar de a-i reprezenta interesele, va reusi sa isi indeplineasca obiectivele.